לחם ארז כפר סבא- ארוחת בוקר ללא ביצים?!

עוד בוקר שישי ועוד התלבטות לאיפה הפעם על הבוקר, בנומילי אני יושב כמעט בכל שישי, בחומוס אני בכל שישי שני, בתי הקפה בעיר הגדולה-קטנה שלנו בדרך כלל מאוסים, ולצאת מחוץ לעיר? אפילו בתל אביב אין מה להציא לשישי בבוקר בדרך כלל, פלוס פקקים ולמצוא חניה, כרגיל התלבטות קשה.

הרגלים לוקחות אותי לטיול בעיר, צ'ארלי מושך לכל עבר  מרחרח ומסמן טריטוריה נרחבה, לאט לאט אני מתקדם לעבר רחוב רוטשילד, לא השדרה של תל אביב אלא פה בכפר סבא הקטנה, בית יפה וישן, סגנון בינלאומי של פעם וצבוע בלבן מתנשא מעל הרחוב, אף פעם לא שמתי לב לבנין הזה עד שלחם ארז התמקם בו ושיפץ אותו יפה, מתיישבים בחוץ, זמזמם שקורה למלצר כי המרפסת מוסתרת מעט, מחכים לארוחת בוקר קצת שונה.\

התפריט מצעי מספר אופציות לארוחת בוקר שבנויה על ממרחים, לחמים, שתיה חמה וקרה ואז הפתעה- במקום רק ביצים שחוקות אפשר לבחור גם לביבות כרישה, או חציל קלוי וצלחת מעדניה בצד, התלבטות קלילה ומחליטים שביצים זה טוב ויפה אבל מרגש זה ממש לא אז הולכים על לביבות הכרישה, וגם מנה של לחם מטוגן עם השם הסקסי של פראנץ' טוסט כמובן.

המתנה קלה ועל הולשחן נוחתת צלחת פח עגולה עם 2 כיכרות לחם קטנות- אחד אגוזים ואחד מצופה במבחר דגנים ואיתם מבחר יפה של ממרחים, הבציעה מתחילה ומגלה לחם חמים וטרי, דחוס עם קרום עבה ופנים רך, לחם מצטיין שעשוה את המלאכה נאמנה.

הממרחים- צזיקי חמצמץ וסמיך, ממרח לימונים כבושים גס ואיכותי, פסטו זעתר מעולה, ריבה תפוחים ביתית עם טעם של בישול ארוך, גבינת שמנת עתירת שומן, קוביית פטה מלוחה כמו שצריך וקוביית חמאה צהבהבה. כל ממרח איכותי ונכון ומקורי, שילוב כנון של טעמים ככה שבכל ביס אפשר להרכיב טעם חדש ומרקם מענין, ביצוע מדוייק ונדיב שביחד עם הלחם הספיק יפה לזוג.

בצד צלחת של סלמון מעושן, כמות יפה של סלמון עדין ובשרני עם ערימה קטנה של איקרה נחמדה, שילוב שאני אוהב לבוקר ונותן עוד קצת טעימה של איכות לארוחה ומשדרג אותה, הייתה אפשרות נוספת לבחור במקום טונה או גבינת עזים. רעיון יפה לגיוון הממרחים ושידרוג הארוחה.

לביבות כרישה- צלחת יפה עם 3 לביבות שמנמנות על מצע של יוגורט, הלביבות רכות, ירקרקות ומלאות בריאות וטעם, רעיון מעולה מתי שלא מתחשק אותם ביצים רגילות.

פראנץ טוסט- 4 פרוסות יפות של חלה רכה שהושרו הרבה זמן בחלב ווניל וטוגנו עד הזהבה שיצרה מעטה פריך ותוך רך כמו ענן, קצת דבש איכותי, קצת מריבת התפוחים, סלט פירות קטן והתוצאה מעולה, במיוחד עם משלבים בין ביסים מלוחים של הלביבות והממרחים עם קצת מתיקות מעודנת.

היה גם סלט ירקות, היה בו את כל מה שצריך- מלפפון ועגבניה טריים וחתוכים דק, בצל סגול פריך, אבל התיבול היה בחזקת נעלם והסלט לא שיחק תפקיד מרכזי בארוחה.

נזלים- כוס יפה של מיץ תפוזים סחוט טרי וחמצמץ במידה, כסה הפוך ואספרסו משובח, צלחות ריקות ונקיות אחרי ניגוב אחרון, כמעט אוכל מדוייקת ונכונה שנתנו תמורה נאה, אוכל טוב וקצת שונה, הרעיון של החלפת מנת הביצים בלביבות מסתמן כהצלחה, הממרחים נכונים ואיכותיים, צלחת המעדנייה מעולה, העובדה שאין תוספת תשלום על מיץ סחוט במקום.
הלחמים מעידים שלא צריכים סלסלה מלאת מאפים (למרות שזה נחמד) לפעמים כל מה שצריך זה לחם טוב.
בסיכום הפתעה נחמדה של רתש שחוזרת לחיים, ציון הדוקטור לארוחת בוקר- 8.

http://www.google.com/help/hc/images/feedburner/wp-email-code.gif

תגובה 1:

  1. מממ נהייתי רעבה. נשמע ממש טעים. אני מתה על ארוחת בוקר עם לביבות כרישה. וכמובן סלט ירקות טרי וזהו. זה סוג אוכל שאני יכולה לחיות עליו כל היום.

    השבמחק