יום פינוק תל אביבי- מלון רוטשילד, דלי חדש הרצל-רוטשילד, מתי המקלל ויהלומה ביסטרון

מסע תל אביבי של אמצע יום ללא תוכניות מוגדרות זה מתכון לאסון או להנאה ללא גבולות, הכול תלוי במקומות אליהם הרגליים נוסעות אותך.

המסע הפעם התחיל בצורך לשרוף שעה באזור שרונה ביום רביעי בבוקר, המתחם מילא אחרי כל מה שהוא הבטיח- מקום מת מאדם, קר, מנוכר, מיותר, מלא חנויות שאין חשק להיכנס אליהם, מסעדות שמשדרות שעמום ובעיקר הרבה חמלה על מי שעומד להתגורר במגדלים מעל למתחם, אפילו השוק המתהווה נראה כמו מלכדות תיירים מפלסטיק, אחרי שעה של טיול בין המבנים ופנטזיה איך אפשר היה להפוך את מתחם שרונה לאזור שוקק אדם  החלטנו שציריכם ללכת למקום שלמרות כל הנסיונות להרוג עדיין שוקק חיים- שדרות רוטשילד.

מלון רוטשילד, עוד אחד ממלונות הבוטיק שנפתחים בקצב מסחרר בתל אביב, מיקום מושלם באמצע השדרה, בנין יפה עם סטייל מאופק, הרגשה של מלון קטן ומעוצב בחו"ל, בפנים מסעדה קטנה עם באר חביב, ספות עור שחורות גדולות ונוחות והרגשה של ניחוחות נעימה, המקום התחיל במסעדה מדוברת ומהר מאוד ההבטחה התאדתה עד שהגיעה מצב קופון- אנחנו הגיע עם קופון ל-2 ארוחות בראנץ במחיר של 70 ₪, במחיר כזה הייתי מוכן להסתכן ולשמחתי היה לא רע בכלל- מים קרים נמזגו ישר כאשר התיישבנו, הצוות היה אדיב וענה לכול שאלה ושמח להתאים מנות לפי בקשתנו ואפילו בנושא הקוקטילים שמח להמליץ מה מתאים והולך עם כל מנה.

התחלנו בבלאדי מרי שהיה חריף, מלוח,חמוץ ועשיר בוודקה בשבילה ובשבילי עארק אשכוליות חביב, המתכון המושלם לבראנץ נעים במחיר של 28 ₪ לכל קוקטייל בצהרים, לשולחן הגיעה גם סלללת לחמים עם מספר סוגי לחם פרוסים וקרירים אבל מוצלחים ובקבוקון של שמן שית עם מכחול ועלה זית בפנים- רעיון חביב שאני אנסה ליישם בבית, מברישים בקלילות פרוסת לחם בשמן זית מבושם בענף זית ומרוצים.
המנות הגיעו אחרי מספר דקות, בצד לי מנת פיש וציפס שנאמר שעשוייה מלוקוס- אני בספק גדול מאוד שמדובר בלוקוס אבל הדג היה בשרני וטוב, הבלילה בעובי נכון ולא שמנונית, ערימת תפוחי אדמה שבושלו ואז נחתכו לרבעים וטוגנו היו הציפס והם היו מוצלחים מאוד, ורוקט שפוזר מעל הערימה היה חביב ונתן קצת קרירות, רק מתבל רוטב טרטר אנמי ותעשייתי בצד הרס את המנה , הייתי מעדיף מיונז וחרדל טוב בצד. בסך הכול מנה מוצלחת ונדיבה.

בצד שלה הגיעה קדירת פטריות שכללה לפי התפריט 5 סוגי פטריות, מה שהתקבל היה תבשיל פטריות עם חתיכות פטריות , מעל הכול היה גוש של גבינה עזים רכה שטוגנה , מנה מעט מוזרה, מאוד פטרייתית ומעט אנמית אבל קצת מלח עשה לה הרבה טוב, ובסופו של דבר גם היא נעלמה ונוגבה עם הלחם החביב.

בכללית ארוחת בראנץ' חביבה, לא יותר ולא פחות, המלון חביב ובאמת מהווה בריחה קטנה מהמציאות התל אביבית אבל בלי קופון לא בטוח שהייתי מגיע עוד הפעם.

ממלון רוטשילד המשכנו לאורך שדרות רוטשילד ונהנו מהשמש החורפית הנעימה והמוני האנשים שמטיילים בשדרה ומוכיחים שניתן לשלב בין עסקים, משרדים, בליינים ובעלי כלבים עד שהגענו לפינת רוטשילד-הרצל למייזם חדש וחסר שם של בעלי קפה אירופה שמתפרס על פני קומת הקרקע של המכון הצרפתי, מדובר בשילוב של מסעדה, בר ומעדנייה עם תפריט שנראה טוב וויטרינה מלאה דברים טובים, המלצר הידידותי שמח להסביר על המתוקים של היום שהיו מיוחדים וניסו קצת לשבור את שיגרת המתוקים הרגילים של תל אביב.
התחלנו עם קרמבו קרמל שהיה דומה למקור הצרפתי- ציפוי שוקולד מריר איכותי דקיק, פנים שמרגיש כשילוב אסור של קצפת-מוס- מרנג עם נגיעות קרמל נעימות שפשוט נמסה בפה ותחתית של בצק פריך מענג במיוחד.

אני הלכתי על קנולי שהיה פריך, מתקתק וממולא בקרם מסקרפונה עם מעט פירות מסוכרים והיה מתקתק במידה ובעיקר קלאסי באופי, ביחד עם אספרסו ארוך איכותי והפוך גדול על בסיס סויה יצאנו בעלות של 40 ₪ מוצדקים בהחלט ומקום שנראה לי שאפקוד אותו הרבה גם כאשר יש חשק למתוק וגם לנשנוש לילה לפי התפריט האטרקטיבי והתמחור הסביר.

כמובן שהיום לא נגמר, סיבוב במטלון בחנויות הצעצועים במסע לחפש סביבון מושלם, הרבה שטויות משעשעות וחנויות מלאות בקישוטים לחג המולד, בדרך אי אפשר שלא לעצור לבירה קטנה אצל מתי המקלל שכרגיל הייתה קרירה, מלאה והטוב ביותר שאפשר להוציא מגולדסטאר ומתי עצמו שאמר לכולם חג שמח והלך הביתה לישון עם בקבוק וודקה קפוא ביד . וכמובן התמחור המופלא של 20 ₪ לחצי.
כמובן שהיינו רעבים ועלינו במעלה הרחוב עד ליהלומה ביסטרון שתמיד מלאה, אבל מצאנו שולחן וחיכינו בסבלנות שייקחו מאתנו הזמנה, השירות במקום תמיד איטי בגלל שיש תמיד עובד אחד בלבד שהוא המלצר, המארח והטבח וכנראה שזה חלק מהקסם של המקום.
התחלנו עם מנה של פאבה - קרם שעועית לימה שמתחפש לחומוס ומוגש עם מעט עגבניות מנומרות , המון שמן זית טוב, קצת חריף וטוסטונים חינניים מחלה. הפאבה הייתה מעולה, רכה, מלאת טעם, משחק טעמים ומרקמים מעולה ופתיחה מדהימה לארוחה .

המנה השנייה שהוזמנה הייתה ניוקי , ביקשנו שתגיע לא חריפה אבל הטבח/מלצר החליט שמנה לא יכולה להגיע ללא נגיעה עדינה של חריף, קיבלתי בשמחה את ההחלטה וקיבלנו קערה יפה של ניוקי רכים מאוד שהכילו בתוכם חציל קלוי שנתן טעם מעושן קליל ומיוחד, הרוטב הלימוני כלל גם עגבניות משובחות ותרד תורכי שעבר חליטה קלה . בסופו של דבר- הנאה מדהימה וייחודית עם טעמים חדים וברורים.

מנה שלישית הייתה ארבעה כדורי פלאפל מצרי גדולים, ירוקים, לוהטים עם כובע של טחינה משובחת, הכדורים היו רכים מאוד ומלאי טעם , הטחינה עידנה את הטעם ומעט חריף עשה הרבה נעים.

בכללי- ארוחה מדהימה של טעמים שכללו עדינות ואגרסיביות, חמוץ ומתוק, מלוח וחריף, אחד מהמקומות המפתיעים והיציבים שכול פעם מחדש מצליח להפתיע אותי במנות חדשות, העלות הייתה קטנה מאוד, סביב 100 ₪ ל-3 מנות שהשביעו באופן יפה מאוד זוג שהסתובב ואכל כול היום.
לסיכומו של יום- סיבוב תל אביבי גרגרני במיוחד, ציוני הדוקטור להלן
מלון רוטשילד- 7
רוטשילד- הרצל- 9
יהלומה סישטרון-9.5


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה